Big Brother: Η αναπαραγωγή των οπισθοδρομικών αντιλήψεων

30 Σεπτεμβρίου 2020

Συχνό φαινόμενο των τελευταίων χρόνων στην τηλεόραση αποτελούν τα reality. Από την χρονιά που προβλήθηκε το πρώτο Survivor έγινε εμφανής η απήχηση που θα είχαν οι εν λόγω εκπομπές στους τηλεθεατές. Στην φετινή τηλεοπτική σεζόν, λοιπόν, επέστρεψε μετά από πολλά χρόνια το Big Brother, ταράζοντας τα τηλεοπτικά «νερά». Έχοντας μία εικόνα από το πρώτο Big Brother υπήρχε μία ιδέα του τι θα ακολουθήσει, η πραγματικότητα όμως ήταν πιο τραγική.

ΚΟΝΣΕΠΤ BIG BROTHER

Σε ένα ειδικά διαμορφωμένο σπίτι μακριά από  κόσμο καλούνται να συνυπάρξουν οι επιλεγμένοι διαγωνιζόμενοι περνώντας από διάφορες δοκιμασίες. Κάμερες σε κάθε γωνία του σπιτιού παρακολουθούν τους διαγωνιζόμενους 24 ώρες το 24ωρο, δίνοντας απεριόριστη πρόσβαση στο τηλεοπτικό κοινό. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού υπάρχουν εβδομαδιαίες αποχωρήσεις, έως ότου παραμείνει ένας παίκτης: ο νικητής!

Advertising

Advertisements
Ad 14

Παρουσιαστής

Στο τιμόνι της παρουσίασης βλέπουμε τον Χάρη Βαρθακούρη, στην πρώτη του απόπειρα ως παρουσιαστής. Στο πλευρό του φυσικά βρίσκεται και ο Ανδρέας Μικρούτσικος, ο οποίος με την εμπειρία του συμπληρώνει κατάλληλα τον νεαρό παρουσιαστή. Οι δυο τους αποτελούν ένα δυναμικό δίδυμο που συχνά γίνεται και ο μόνος λόγος που παρακολουθούν το reality μερικοί τηλεθεατές.

Παίκτες

Η επιλογή των φετινών διαγωνιζόμενων αποδείχτηκε αρκετά στοχευμένη. Επιλέχθηκαν παίκτες με έντονες προσωπικότητες, που ήταν δεδομένο ότι θα έκαναν τα πάντα για να συζητηθούν. Οι ίδιοι, με μόνο στόχο την προβολή, υποβάλλουν τους εαυτούς σε μία διαδικασία εξευτελισμού. Δόθηκε τηλεοπτικό βήμα σε ανθρώπους που δεν έχουν να προσφέρουν κάτι ποιοτικό και χρήσιμο στο κοινό, υποβαθμίζοντας το επίπεδο της ελληνικής τηλεόρασης ακόμη περισσότερο.

Διαβάστε επίσης  Λος Άντζελες Λέικερς: Η υπερ-ομάδα των 80΄s γίνεται σειρά

Από την αρχή της προβολής του, είδαμε το χαμηλό ποιοτικό επίπεδο αυτού του reality. Αυτό βέβαια κορυφώθηκε έπειτα από δήλωση παίκτη, όπου μιλώντας με δυο συμπαίκτες του κατά την διάρκεια του livestreaming αστειεύτηκε για τον βιασμό ως «έσχατη λύση». Η δήλωση αυτή δικαίως σόκαρε το κοινό,το οποίο έσπευσε να καταδικάσει τα λεγόμενα του στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Το κανάλι και η παραγωγή, έπειτα από την έκταση που πήρε το ζήτημα, ζήτησαν την αποχώρηση του άνδρα από το παιχνίδι. Γίνεται όμως να τελειώσει όλο αυτό εδώ;

Η παραγωγή γνωρίζει τους παίκτες και τις απόψεις τους. Με αυτά τα κριτήρια, άλλωστε, τους επέλεξε. Με στόχο την υψηλή τηλεθέαση έδωσε βήμα σε βίαιες, σεξιστικές και ομοφοβικές απόψεις, προσβάλλοντας έτσι την ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Δυστυχώς το εν λόγω reality δεν αποτελεί το μοναδικό που σε μία εποχή όπου χρειάζονται όσο τίποτα άλλο σωστά πρότυπα (ειδικά για τους νέους) προβάλλει  διακρίσεις.

Advertising

ΕΥΘΎΝΕΣ

Ευθύνη για την προβολή του Big Brother έχουμε και εμείς ως τηλεοπτικοί δέκτες. Το γεγονός ότι από την αρχή αφήσαμε το περιθώριο να προβληθεί, και μάλιστα με υψηλή τηλεθέαση σημαίνει ότι κάτι πηγαίνει λάθος. Εάν θέλουμε να σεβόμαστε τον εαυτό μας και τον συνάνθρωπο μας χρειάζεται να αναλαμβάνουμε ευθύνη για το τι προβάλλεται τηλεοπτικά. Η τηλεόραση αποτελεί μέσο καλλιέργειας κοινωνικής συνείδησης και όχι αναπαραγωγής προκαταλήψεων και στερεότυπων. Ήρθε η στιγμή να πάψουμε να είμαστε παθητικοί δέκτες και να αναλάβουμε δράση!

Ονομάζομαι Άντζελα και σπουδάζω Δημοσιογραφία.Μου αρέσει να ασχολούμαι με κοινωνικά θέματα,θα παρατηρήσετε όμως ότι το περιεχόμενο των άρθρων μου είναι λίγο διαφορετικό,αφορά την Τηλεόραση.Ασχολούμαι με ψυχαγωγικά άρθρα,διότι πιστεύω ότι χρειάζεται να παίρνουμε μία ανάσα από την τεταμένη επικαιρότητα.

Αρθρα απο την ιδια κατηγορια

Γνωστικές δεξιότητες και γήρανση

Γνωστικές δεξιότητες και γήρανση Πώς οι γνωστικές δεξιότητες μειώνονται με
The Firm

The Firm: Ένα πολυσύνθετο θρίλερ

Tο “The Firm”  είναι ένα αμερικανικό πολιτικό θρίλερ του 1993,